סוגי תזונה עשירה בחלבונים

חלבון הוא מאבות המזון שכולנו צריכים. אבל ספורטאים חייבים להקפיד במיוחד על תזונה של מקורות מגוונים ועשירים בחלבון. האם רק בשרים מספקים לגוף את מה שהוא צריך? כפי שנסביר מיד, יש גם מקורות נוספים, לא פחות חשובים.

כמה חלבונים באמת צריכים

אז כמה צריך? זו שאלה מאוד חשובה ונענה עליה, לפני שנציג כמה וכמה מאכלים עשירים בחלבון ויתרונותיהם. אז זה הולך כך: בהנחה שאתם אנשים פעילים, ספורטיביים או מתאמנים במכון כושר, אתם צריכים שבערך שלישי מהתזונה היום יומית תתבסס על חלבונים. תזונאים ומאמני כושר מסבירים שזאת אומרת ששליש מהקלוריות (פחות או יותר) צריכים להיות על בסיס חלבון.

תזונה של ביצים וטונה

אין ספק שבחלק מהבשרים תכולת החלבון יפה. אבל מצד שני, אכילת בשרים בכמות רבה איננה מומלצת מבחינה בריאותית. לכן, חשוב מאוד לשלב. סוגי תזונה עשירה בחלבונים לדוגמא: ביצים וגם טונה. ביצים נחשבות למקור מעולה והן נותנות לנו עוד מרכיבים חיוניים כגון וויטמינים מסוג B. גם דגים כגון טונה מהווים מקור מעולה של חלבון, עם חומצות שומן בריאות ואומגה 3. מכך אפשר להבין מדוע הרבה ספורטאים ומתאמנים נהנים מסלט טונה וביצים לפחות מספר פעמים בשבוע.

מוצרי חלב בדגש על יוגורט

אם התזונה שלכם לא מכילה מספיק מוצרי חלב, אתם בבעיה. חלב הוא מקור מעולה גם לסידן וגם לחלבונים. תזונה שיכולה להיות מאוד עשירה תתבסס על מוצרי חלב כגון יוגורט, מהסוג שמועשר במקורות מזינים מגוונים. כך הגוף מקבל סידן וחלבון ופרוביוטיקה שמסיעת לעיכול ולחיזוק הגוף.

קטניות או לא להיות

צמחוניים רבים כבר יודעים שחלבונים בשפע אפשר לקבל מתזונה המבוססת על קטניות ועל שפע אגוזים. אבל גם מי שאינם מתנזרים מבשר או מאכלים מן החי ירוויחו אם יכניסו לתפריט הרבה שעועית, עדשים, חומוס וכן הלאה. שעועית עשירה גם בסיבים תזונתיים, כך שהיא משביעה מאוד. ומלבד זאת, קחו בחשבון שגם אפונה ירוקה מאוד טובה. היא אמנם ירוקה, אבל בתוכה מסתתרת היכולת לאושש את הגוף לאחר אימון מאומץ. היא דלה בקלוריות אבל יחסית, עשירה בחלבון. כמובן שגם טופו ומוצרי סויה בריאים וטובים מאוד.

זרעי צי'ה ואבוקדו

אבוקדו נחשב לפרי בעל תכולת שומן גבוהה, אך הוא מאוד בריא. מאוד מומלץ לשלב אותו בתזונה שלכם ולהוסיף אותו לכריכים או סלטים. אך מלבד אבוקדו שעשיר בטעם ובחלבון, התחילו להכניס לתזונה שלכם גם זרעי צ'יה. יש כאלה שמגדירים אותם בתור סופר פוד של ממש, מפני שיש בהם סיבים, אנטי אוקסידנטים וגם הרבה מאוד חלבונים. אפשר להוסיף אותם לסלטים או לשיקים, מפני שהם לא משתלטים על הטעם אך הם מלאים בשפע של דברים בריאים. ספורטאים מנוסים נוהגים לשלב אותם בשייקים אנרגטיים, על הבוקר או בסיום אימונים.

 

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים