הורדת כולסטרול באופן טבעי

הורדת כולסטרול

הורדת כולסטרול – בכל מצב בחיים מומלץ לבחור תמיד בבחירה שתיתן לנו את התוצאות הטובות ביותר וכך גם בכל מה שקשור בבריאות. אחת הבעיות שיש לה קשר ודאי לתזונה היא רמות כולסטרול גבוהות בדם, וליתר דיוק – כולסטרול רע מסוג LDL. היום ברור שזה עלול לגרום למחלות כלי דם ולב ומכאן נובעת גם ההידרדרות הכללית של הגוף ושאר תפקודיו.

אלא שזאת לא גזירת גורל ואפשר לשפר את המצב על ידי שיטות טבעיות ונוחות ליישום שאפשר לשלב בחיינו. למעשה, הורדת כולסטרול באופן טבעי היא הדרך הטובה ביותר להשיג תוצאות טובות ולשמור עליהן כל החיים, אם מקפידים להתמיד ולפרגן לעצמכם אורח חיים בריא יותר. זה הופך להיות קל יותר עם הזמן והתוצאה היא גוף בריא ותחושה נהדרת.

למה כולסטרול רע לבריאות?

כולסטרול רע נחוץ לגוף במידה מסוימת כי הוא מרכיב חשוב בהובלת שומנים בגוף ולכן הגוף גם מייצר אותו בכבד. אלא שעודף של חומר זה שוקע בעורקים וגורם לתהליכים דלקתיים שגם פוגעים בכלי הדם ובשלמות שלהם כתוצאה מכך. כלי הדם מתעבים, נסתמים, גמישים פחות ולא עושים את תפקידם כראוי עד כדי סתימה שלהם ולכן גם מעבירים פחות דם ללב ולאיברים בגוף. כלומר, לא רק הלב נפגע מכך אלא כל איבר שלא מקבל את אספקת הדם במידה מספקת וראויה. במקרים הקיצוניים של סתימת כלי דם מגיעים למצב של מחלות לב וטרשת עורקים.

תוכן ממומן: הצפון האטרקטיבי של ישראל | הסוד להצלחת אימון כושר בבית | 11 טיפים שחייבים לדעת לחיטוב הגוףהחשיבות של צריכת חלבון לרוכבי אופניים

שינוי הרגלים לצורך הורדת כולסטרול – ההתחלה

הצעד הראשון לטיפול בכולסטרול גבוה ולשמירה על רמתו לאורך שנים הוא לשנות הרגלים ולבחור בתזונה נכונה. שינוי הרגלים הוא מונח שכולם מכירים בהקשר של בריאות אבל לא תמיד מודעים למה שזה אומר ואיך ליישם זאת. ההרגלים שלנו מקובעים כי הם מלווים אותנו שנים רבות ויש צורך בשינוי גישה מעמיק יחד עם בוסטר לתחילת הדרך, כדי להזניק אותנו לדרך חדשה לאחר שלמדנו מה צריך לעשות. גם על פי הרפואה הקונבנציונלית השינוי מתחיל באורח חיים אחר, רגוע יותר מצד אחד ופעיל יותר מצד שני אבל בסוג פעילות מיטיבה, כמו התעמלות ושיטות שמועילות לגוף ומשפרות את המטבוליזם ואת זרימת הדם. את זה אפשר להבין וליישם, אבל מה שמתקשים ליישם הוא את התזונה החדשה והבריאה יותר שכל אדם נדרש לה על מנת לשפר את מצב הכולסטרול.

תזונה נכונה– מה מותר ומה אסור

תזונה נכונה מתחלקת לשני חלקים – המזונות שמומלץ לאכול והמזונות שמומלץ להימנע מהם. אחד לא בא על חשבון השני ויש ליישם את שניהם יחד כדי ללמוד להחליף תזונה מזיקה בתזונה בריאה ובכך לפתח הרגלים נכונים ובריאים יותר. גם משמעת זו מחייבת תרגול והתמדה ולכן כדאי מאוד להקדיש לה מחשבה ולמצוא את התזונה שלכם מתוך רשימת המזונות שמומלצים לכם. באופן כללי, ידוע שאסור לאכול שומן רווי, מזון מעובד ותעשייתי שיש לו "מרכיבים", ובעיקר לשים דגש על ירקות ופירות מכל מגוון הצבעים משום שהם מעידים על התכולה התזונתית האיכותית שלהם, בעיקר פיטוסטרולים. נהוג לחפש מזון שמכיל שומנים בלתי רוויים, בעיקר מסוג אומגה 3 ו-9. כמו כן חובה להפסיק לעשן ולצרוך אלכוהול בכמות מופרזת על מנת לא להאיץ את הנזק לכלי הדם. המזונות הבריאים ביותר מכילים שמנים בלתי רוויים כמו שמן זית, אבוקדו, אגוזים ודגנים מלאים. רצוי לצרוך בעיקר אותם ולא להתפתות למאכלים שמנים מהסוג הלא נכון, כמו שמנת, גבינות שמנות, בשר אדום ומוצרים מעובדים או אפילו חלקים פנימיים. שמירה על תזונה כזאת מגבירה את ייצור הכולסטרול הטוב מסוג HDL ומווסתת את ייצור הכולסטרול הרע.

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים