מי שומר עלינו? – תזונה & בריאות

רופא

מאת אופיר אפק מאמן כושר אישי בירושלים ותל אביב. (המאמר פורסם גם בתזונה נכונה: מי שומר עלינו)

מתאמנים יקרים רבים מאיתנו נוטים לקבל את דברי אנשיי החכמה והמחקר כתורה למשה מסיני ולעתים לא טורחים לברר אם יש אמת בדבר, האם זו הדרך הנכונה?
האם לשיקול הדעת שלנו אין מקום כאן?
ומה הם אחוזי הדיוק במה שנאמר או במה שנחקר? והאם הם לא טועים לעולם? בואו נברר ביחד.

קצת היסטוריה: בעבר מי שרצה לשווק תוסף תזונה מסוים היה ראשית צריך להוכיח שהוא ראוי למאכל ואיננו מסוכן ורק לאחר קבלת אישור ה – FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) היה ניתן למוכרו לצרכן.
הפרוצדורה הזאת העיקה על יצרניי תוספי המזון והם בכוח הממון שיחדו את הממשל להפוך את הסדר וכעט מי שמחליט לשווק תוסף מסוים שפיתח רשאי למכור אותו בלי אישור של אף אחד ובמקרה שרוצים להוריד את המוצר מהמדפים ה – FDA צריך להוכיח שהמוצר לא ראוי להימכר לצרכן או שיש בו סכנה לבריאותנו.

אז אולי ה FDA שומר עלינו?

לכאורה אם ה – FDA השאיר את המוצר או התרופה משמע שהיא בטוחה ! האמנם?
תרשו לי להזכיר לכם שה – FDA הוא זה שאישר לשווק את VIOXX למי שלא יודע VIOXX היא תרופה שפותחה בסוף שנות התשעים כתרופה לטיפול בדלקת וכאבים אך לאחר מכן התברר שהיא גורמת להתקפי לב ושבץ מוחי ובארה"ב בלבד 140,000 איש לקו בהתקפי לב ו 60,000 נהרגו כתוצאה מכך, זה יותר הרוגים ממלחמת ויטנאם. אם כן וודאי שהם יכולים לטעות והטעויות אפילו קטלניות.

דוגמה נוספת שה FDA מוליך אותנו שולל היא שהחוק כיום אומר שאם במוצר יש מתחת ל0.5 גרם שומן טראנס רשאית החברה לרשום שישנו 0 גרם אפילו שבפועל יש שם קרוב ל 0.5 גרם.
צריך להבין קודם מה זה שומן טראנס כדי שנבין את העוול שנעשה לנו, ובכן במקור זוהי מולקולה של שומן בלתי רווי שעברה תהליך של הידרוגנציה וכעת במקום קשר כפול ושתי זרועות המולקולה בצד אחד, ישנו קשר כפול, זרוע אחת נשארה במקום והזרוע השניה עברה לצד האחר ומכאן השם שומן טראנס שכן ישנו נהר בדרום אפריקה הנקרא קאי ולעבר אחד קוראים סיס קאי ולעבר השני קוראים טראנס קאי ומכיוון שזרועה אחת של המולקולה עברה לצד השני נתנו לה את השם הזה. ואנחנו או כל יצור ביולוגי אחר לא יכולים להשתמש במולקולה הזאת וזה בדיוק כמו שתחתוך שקית פלסטיק ותתחיל לאכול.

למעשה בעלי הממון כרגע שולטים בהמון גופים שדרכם הם מצליחים למכור לנו את המוצרים שלהם והם עושים זאת בחכמה שאין לתאר.
לדוגמה: נציגי חברות התרופות מגיעים לאוניברסיטאות ומחלקים לסטודנטים לרפואה סטטוסקופ (מכשיר לשמיעת קולות תוך גופניים) בחינם כך שבעתיד אם וכאשר הסטודנט יהפוך לרופא בעל השפעה הוא יזכור להם "חסד נעורים" שעשו עימו ולא יפריע להם גם אם יראה לנכון לעשות זאת.
הם מייצרים ממתקים דמוי סיגריות עם לוגו החברה עליהם שכאשר הילד יגיע לבגרות וירצה להתחיל לעשן הוא יזכור את הקופסה שאהב בילדותו וירכוש אותה.
ועוד הרבה שיטות אך זה לא הזמן ולא המקום להאריך.

נ.ב תרשו לי להזהיר אתכם מהעתיד לבוא, בקרוב ה FDA יאשר למכור בשר מחיות שעברו שכפול גנטי כלומר הם לא באו לעולם בלידה טבעית אלא מפיתוח DNA של חיה מסוימת.
ותשאלו את עצמכם מי יודע מה ההשלכות לטווח הארוך? ומי יודע האם החיה הזאת נחשבת מבחינה ביולוגית לחיה בכלל?

אז אולי משרד הבריאות שומר עלינו?

בכן להזכירכם משרד הבריאות מאשר להכניס למזון שלנו צבעי מאכל כגון: טרטרזין, בנזן, סנסט יילו, אזורובין פונסו ועוד רבים שמוגדרים כמסרטנים באופן וודאי בקטלוג של משרד הבריאות בעצמו.
אז בואו נשאל מי נתן להם את הזכות לעשות זאת?
שנית, משרד הבריאות אינו מחייב בדיקה של חיידק הליסטריה בבשר הטחון שאנו קונים.
למי שלא יודע זהו חיידק אלים ומסוכן שגורם להמון מחלות עד כדי מוות והפלות אצל נשים הרות ועל פי פרסום רשמי של משרד הבריאות בעצמו כרבע מאנשים שנתקפו עיי החיידק מתים בסוף.

אז אולי הרופא שלי שומר עלי?

לצערי כיום במדינת ישראל בלבד מתים כל שבוע 10 אנשים מרשלנות רפואית. ובארה"ב מספר ההרוגים ממרשמים לא נכונים ותרופות לא מתאימות גדול ב 16,400% מההרוגים בטרור.

אולי יצרני תוספי התזונה הבריאותיים כגון ויטמינים, מינרלים וכו' שומרים עלינו?

ובכן גם כאן מצאנו פרצות והן: יצרני התוספים יכולים לשים לנו חומרים מסוימים ולא לגלות לנו את הכמויות מחשש לזיופים והעתקה מהחברות המתחרות, ולעתים הם שמים כמות כל כך אפסית של אותם ויטמינים כך שהלקוח שקונה את התוסף מאמין שיש לו מספיק ויטמינים ומינרלים.
ובשל המחדלים הללו הוקם USP "משטרת בתי המרקחת" של ארה"ב ותפקידה לבדוק האם מה שרשום על האריזה באמת נמצא שם.
לכן אם ראיתם חותמת או מדבקה על גב התוסף של USP אתם יכולים להיות רגועים שמה שרשום על גב התוסף אכן נמצא שם אך שלא תטעו זה לא אומר שהתוסף עובד או מסוגל לעשות את המוטל עליו.

אולי הוריי שומרים עלי?

לצערי רוב ההורים כיום אינם יודעים מה התפקיד של פחמימה, חלבון, שומן, ויטמינים ומינרלים כך שכיום מטבח ישראלי מצוי מכין את המזון לפי טעמו ולא לפי איכותו.
ועוד בגיל צעיר הורים מחנכים את ילדיהם שאם הציון בלימודים יהיה גבוה הילד יקבל ממתק מלא בסוכר במקום טיול אופנים.
בימי ההולדת השולחנות מלאים בממתקים לא בריאים ושימו לב מה קורה לילד ביום הזה: במוחנו ישנם 2 אונות הימנית והשמאלית, בכל אונה יש אמינגלה שתפקידה לפקח על כל הגוף חוץ מעצמה (בערך כמו הממשלה שלנו) ובכל פעם שאנו חווים חוויה מסויימת האונות חוקקות תמונה במוחנו.
האונה הימנית אחראית על רגשות, מטפורות, חוש הזיהוי, יצירתיות, מידע לא מוכר וכו' והאונה השמאלית לעומתה אחראית על הגיון וניתוח הממצאים.
בעצם האונה הימנית אחראית על הרגשות והשמאלית אחראית על המידע ובעת שהילד שמח והוא בחברה אוהבת הוא חווה שמחה, חברה, אהבה ומתוקים האונה השמאלית חוקקת במוחו אהבה, חברה ושמחה עם מתוקים ובעתיד אם הילד יהיה לבד או לא ממש שמח הוא ירצה לקחת שוב את אותם מתוקים המצוירים במוחו בקשר הדוק לשמחה וחברה.

אולי החוקרים שומרים עלינו?

חדשים לבקרים אנו שומעים על מחקר חדש שיצא וסתר שורה של מחקרים קודמים שנשענו עליהם או שני מחקרים שסותרים אחד את השני וגם אם אחד מהם נכון מי מהם?

ובכן התשובה שלי לשאלה מי שומר עלינו היא פשוטה – אנחנו, כמו שכבר אמרו חז"ל אם אין אני לי מי לי.

למעשה אנחנו לא יכולים בלי משרד הבריאות ושאר הגופים הגדולים אך גם איתם זה לא ממש בטוח לכן המסקנה שלי היא: לבדוק ולשקול בשקל הקודש מה נכנס לגופינו?

מה הן תופעות הלוואי?
כמה זמן המוצר נמצא כבר בשימוש?
ושאלת השאלות לדעתי היא האם הסיכון שווה את התועלת?
שימרו על עצמכם!

כתב: אופיר אפק מאמן כושר אישי

אופיר אפק הוא בוגר המכללה האקדמית לחינוך בספורט אוהלו.
אופיר מתמחה במטרות כגון: חיטוב הגוף, ירידה במשקל, עיצוב הגוף ועליה במסת השריר.
כמו כן מציע אופיר הכנה מתאימה למטרות מיוחדות כגון: הכנה לחתונות, אודישנים, דוגמנות, הכנה ליחידות מובחרות שב"כ , משטרה , צבא ועוד.
למעוניינים יש אפשרות לקבלת תוכנית אימונים מיוחדת למקצוענים בתחום פיתוח הגוף.
אופיר מלווה את מתאמניו בייעוץ תזונתי ובהתאמת תוספי מזון ובנית דיאטה בהתאם למטרה.

להתחלה בתוכנית כושר עם אופיר צרו קשר בטלפון: 052-7764555

לכניסה לאתר האישי של אופיר לחצו -> http://www.ofirafek.com/

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים