כללי

תזונה וכושר גופני: מה הקשר ביניהם?

כושר גופני, תזונה והקשר ההדוק ביניהם

הגוף שלו נחשב בתרבויות רבות כמקדש של הנפש. הן ביהדות והן בתורות המזרח העתיקות מזכירים לנו שחשוב להמשיך ולתחזק אותו. מי שמתחיל לבצע פעילות כושר מגלה כי יש קשר בין הדוק בין שמירה על גוף בריא לבין נפש בריאה. אך, לפעמים אנו שוכחים עוד נדבך חשוב ביותר המשפיע על שניהם – התזונה שלנו. במאמר זה תגלו כמה עובדות חשובות שיכול לסייע לכם לשמור על כושר בצורה נכונה.

איך לשמור על כושר?

שמירה על כושר גופני נחלקת למספר מרכיבים עיקריים: בנייה של מסת שריר, פיתוח סיבולת לב ריאה וסיבולת שריר. יש הממשיכים ומפתחים גם היבטים אחרים בתחום כמו: מהירות, גמישות, כוח ודיוק מירבי בתנועה. את פיתוח הכושר אנו מבצעים באמצעות תרגול. ישנם תרגילים שנועדו לסייע לשריר להתחזק על ידי חזרה הדרגתית על פעולות תוך הפעלת מאמץ. תרגילים אחרים כמו ריצה ופעילות אירובית משפרים סיבולת-לב ריאה ותרגילים אחרים כמו מתיחות ותנוחות יוגה יסייעו לפתח גמישות. לפני ואחרי האימונים הללו חשוב לשלב בגוף את המרכיבים הנכונים שיעזרו לשריר להתפתח ואת זאת אנו עושים באמצעות התזונה.

הסוד הגדול: תזונה וכמות החלבון שצריך לפעילות גופנית

אם תשאלו מומחי תזונה כמה עליכם לאכול מבחינת קלוריות כדי שתוכלו לבצע פעילות גופנית באופן יעיל, הם יגלו לגם שהסוד בשמירה על תזונה נכונה הוא איזון בין המרכיבים המתאימים ולאו דווקא ספירה של קלוריות. מדוע? אדם שאוכל רק מלפפון ועגבנייה ביום יצרוך כמות קלוריות נמוכה אך לא יהיה בריא. חסרים לו אבות מזון משמעותיים כמו סידן, פחמימות ומעל לכל חלבון. חלבון משמש את הגוף כדי לבנות את השריר ומעניק לגוף את המרכיב הבסיסי ליצירה של רקמות שריר בריאות. לכן חושב לתכנן מראש אוכל אחרי אימון ובשעות שלפניו.

כמה חלבון כדאי לאכול לפני ואחרי האימון? חשוב לדעת כי מדובר בתאים שמתחדשים כל העת ולכן הגוף זקוק לאספקה שוטפת של המרכיב הזה. כמה? יש הבוחרים בנוסחה של צריכת גרם חלבון לפי: 1.5 * משקל הגוף הרצוי. למשל, אם משקלכם הרצוי הוא 80 ק"ג, תצטרכו לאכול 120 גרם חלבון ליום (80X1.5). את שאר המרכיבים במזון יש להתאים לפי מידת הפעילות הגופנית שלכם. למשל, אם אתם יוצאים לריצה שעה שלמה בכל יום, תוכלו לאכול יותר פחמימות מאדם שרץ 20 דקות רק פעם בשבוע.

מהי הדרך הנכונה לדעת מה לאכול?

כדי לדעת איזה מזון מומלץ לאכול לפני ואחרי האימון כדאי להיוועץ במומחי תזונה. יש מגוון רחב של שייקים וחטיפים שיכולים לספק לכם את כמות החלבון הרצוי במהלך היום, בלי שתצטרכו להתחיל לבדוק כל מרכיב על גבי חבילות המזון שלכם. עם תזונה מאוזנת ובריאה ואימון כושר קבוע הגוף שלכם יודה לכם ותתחילו להרגיש נפלא. אז אל תוותרו וצאו כבר היום לאימון!

הראו לי עוד

מאמרים קשורים