תזונה נכונה - דרך הכושר

כורכום כוכב התבלינים

כורכום אותו תבלין המופק מקנה השורש של צמח הכורכומה  הוא בין התבלינים בעלי הסגולות הרפואיות המדהימים ביותר.

בהודו הכורכום הוא חלק בלתי נפרד מהמטבח ההודי (מוכר בעיקר מתערובת התבלינים המכונה קארי), ומערכת העזרה הראשונה המצויה בכל בית.

במערב גילו את סגולותיו המדהימות רק בשנים האחרונות ובסקירת הספרות הרפואית ניתן לראות מאות מחקרים על כורכום מהשנים האחרונות.

צמחי מרפא – כורכום נחשב כתבלין בעל תכונות רפואיות רבות כפי שהוכח במחקר מדעי הכוללות תכונות נוגדות סרטן, מרכיב אנטי דלקתי, נוגד חמצון, מגן על הכבד,נוגד חיידקים, נוגד פטריות ומרפא פצעים.

המרכיב העיקר לו מיוחסות תכונות הריפוי הוא כורכומין המעניק לכורכום את צבעו הצהוב.

ספיגת הכורכום בגוף נמוכה יחסית ולכן מומלץ לשלב אותו במזונות המתובלים גם בפלפל שחור המגביר את ספיגת הכורכום.

כורכום ניתן לשלב במאכלים בים כמו עוף, תפוחי אדמה, תבשילי דגניים שונים כמו אורז, חיטה ומרקים.

דוגמא למתכון מוצלח ומאד בריא

רכיבים:

רבע צרור פטרוזיליה

רבע צרור שמיר

עלי סלרי -8 גבעולים

בצל אחד

חצי ראש שום

כורכום

פלפל שחור

מלח

3 כוסות עדשים אדומים

6 גזרים

לטגן במעט מעט שמן קודם כל את ה בצל ובסוף הטיגון (כדי שבאמת יהיה בריא עדיף שהטיגון יהיה יותר אידוי של הבצל כך לפחות זה אצלי כי אני בקושי שמה שמן ואני צריכה להוסיף לעיתים מעט מים כדי שהבצל לא ישרף) להוסיף שמיר קצוץ פטרוזיליה קצוצה  ושום.

לגרד גזרים ולהוסיפם.

לשפך את העדשים האדומים עם מים בגובה הרצוי (תמיד אפשר להוסיף עוד מים אחרי הבישול, במקרה ויוצא מעט סמיך)

להוסיף תבלינים- כורכום, פלפל שחור ומלח וגם את גבעולי הסלרי חתוכים

יוצא מעולה

 

שתפו:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
פוסטים פופולריים
כתיבת תוכן מקצועי באתר

רוצים לפרסם מאמר בדרך הכושר?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים

סוגי תזונה עשירה בחלבונים

חלבון הוא מאבות המזון שכולנו צריכים. אבל ספורטאים חייבים להקפיד במיוחד על תזונה של מקורות מגוונים ועשירים בחלבון. האם רק בשרים מספקים לגוף את מה

תזונה וכושר גופני: מה הקשר ביניהם?

הגוף שלו נחשב בתרבויות רבות כמקדש של הנפש. הן ביהדות והן בתורות המזרח העתיקות מזכירים לנו שחשוב להמשיך ולתחזק אותו. מי שמתחיל לבצע פעילות כושר