דיאטה

דיאטה ושקילה

עבור אנשים רבים שמבצעים דיאטה, המשקל הוא הנתון החשוב ביותר.
לפעמים אפילו ואני לא מגזים, נראה כי משקל הגוף הוא יותר המטרה מאשר האמצעי שמאפשר לנו לדעת מה מצבנו.
חשוב להבין כי לשקילה יש יתרונות וחסרונות.
חשוב להבין כי משקל הגוף הוא לא נתון שמראה לנו במדויק כמה ירדנו במשקל כתוצאה מהדיאטה שביצענו.
לא פעם אני ניתקל באנשים שמבצעים דיאטה ולאחר שבוע עולים על המשקל וזועקים "למה לא ירדתי?", "הקפדתי כל כך על התזונה ולא ירדתי אפילו בגרם"
או שהם עומדים תמהים מול המשקל לאחר שבוע שהם חרגו מהדיאטה ואומרים "אני לא מבין, לפני שבוע הקפדתי על התזונה ולא ירדתי אפילו גרם, השבוע לא הקפדתי בכלל ואכלתי מה שאני רוצה וירדתי 400
400 גרם, איך זה יכול להיות?"

למה משקל זה לא מדד מדויק?

חשוב להבין כי משקל גופנו יכול להשתנות ביום אחד ממצבים שונים כגון:
בבוקר המשקל נמוך יותר מאשר בערב, כנראה בגלל שבבוקר אנחנו לאחר צום של שנת הלילה שבה לא אכלנו ולא שתינו ורק שרפנו אנרגיה לקיום הגוף.
שתיית כוס מים יכולה להשפיע בכ300 גרם על המשקל.
שתיית משקאות משתנים כגון: קפה ותה יכולים להשפיע על מאזן הנוזלים שמצידו משפיע על משקל הגוף.
אכילה
מתן שתן
עשיית צרכים
כל אלו הם מצבים שמשפיעים על משקל גופנו.

אם נחבר את התוצאה האפשרית של כל המצבים הללו, נגלה שמשקל גופנו יכול להמצא בטווחים של מאות גרמים ואפילו
מספר קילוגרמים (באנשים מסוימים) במהלך היום.
לעומת זאת ירידה במשקל כתוצאה מדיאטה היא בטווחים של מאות גרמים עד 1-2 ק"ג.
זאת אומרת שהשינוי במשקל הגוף בגלל מצבים שונים יכול להיות די דומה לשינוי במשקל כתוצאה מדיאטה.
אם כך, חשוב להבין שלא תמיד אתם תראו את התוצאה של שבוע הדיאטה שביצעתם על המשקל.

כיצד להתייחס לשקילה

למרות מה שציינתי קודם לכן, שקילה היא עדיין נתון מאוד חשוב בכדי לדעת היכן אתם עומדים מבחינת הדיאטה.
חשוב להישקל מידי שבוע ולבחון את התוצאות במבט כללי ולא משבוע לשבוע אלא, להסתכל על תוצאות השבועיים שלושה האחרונים ולראות מה מגמת המשקל.
האם משקל גופכם בעליה או בירידה?
בנוסף כדאי לשלב אמצעי בדיקה נוסף כגון: מדידת היקפים או בדיקת אחוזי שומן.

 

הראו לי עוד

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בדקו דם

Close