טיפים לשמירה על תפריט בריא בכל יום

תפריט בריא ומאוזן - דרך הכושר

המודעות לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא הולכת וגוברת בציבור, וכיום ישראלים רבים מקפידים על תפריט מאוזן ובריא יותר כדי לשמור על בריאותם ולהימנע ממחלות רבות. כדי לשמור על תפריט נכון, מאוזן ובריא מומלץ לפנות לגורם מקצועי כמו דיאטנית או יועץ תזונה, להרכיב תפריט מותאם אישית, וחשוב לשלב גם פעילות גופנית.

שינוי הדרגתי בתפריט

כדי לעבור לתפריט בריא יותר לא חייבים לוותר על כל המאכלים שהאוהבים. המומחים לתזונה בריאה ממליצים לעבור לתפריט המאוזן והבריא בהדרגה ולהתרחק מדיאטות כסאח למרות הפופולריות שלהן. כדי לעבור לתזונה בריאה ונכונה יותר כדאי גם לכם להקפיד על הטיפים הבאים:

  • להסיר מהתפריט מיצים ומשקאות מומתקים – אחת הבעיות בתזונה המערבית היא שתייה מרובה של משקאות מומתקים, בעיקר מיצים ומשקאות מוגזים. המשקאות עתירי הסוכר אינם בריאים ויש להסיר אותם התפריט ולהרבות בשתיית מים.
  • להפחית את כמויות המלח – התזונה המערבית כולל מלח בכמויות עצומות ומעבר למה שהאדם צריך. יש להפחית בהדרגה את כמויות המלח במאכלים השונים, וגם אם בהתחלה האוכל מעט תפל תוך זמן קצר בלוטות הטעם מסתגלות לשינוי והאוכל יחזור להיות טעים.
  • להימנע מלחם לבן ומאפים – לחמים לבנים ומאפים שונים הנמכרים במאפיות מכילים קמח לבן וכמויות גבוהות של סוכר, מלח ושומן. מומלץ לרכוש לחם העשוי מדגנים מלאים, אפשר לאפות לחמים בריאים בבית.
  • הרבה ירקות טריים – ירקות טריים מהווים חלק מרכזי בתפריט הבריא, כדאי להכין סלטים טריים ומרעננים, מומלץ לאכול לפחות 3-2 מנות ירק ביום, עדיף לצרוך 5 ירקות מסוגים וצבעים שונים.
  • פירות טריים ובריאים – פירות טריים הם ממתקי בריאות מהטבע, הם עשירים במינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים, אפשר גם להכין שייקים בריאים וטעימים.
  • שומן בלתי רווי – בתפריט הבריא יש להשתמש בשומנים בלתי רוויים כמו שמן זית, יש שומנים בריאים גם במאכלים כמו אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך, זרעי פשתן ועוד.
  • דגי ים ובשר רזה – את הבשר השמן כדאי להשאיר אצל הקצב ומומלץ לעבור לתפריט המבוסס על מנות בריאות של דגים מהים כמו סלמון ובשר רזה כמו חזה עוף.
  • צמצום כמויות הסוכר – חשוב לצמצם את צריכת הסוכר, אפשר להתחיל לשתות קפה ותה עם כמות נמוכה יותר של סוכר כדי להרגיל את בלוטות הטעם, וכדאי להימנע ממאפים תעשייתיים, מעוגות עשירות בסוכר וכדומה. כיום יש תחליפי סוכר בריאים באמצעותם ניתן להמתיק משקאות, להכין עוגות ומאפים ועוד.
  • זמני ארוחות – מעבר לבניית תפריט הנחשב לבריא יותר חשוב להקפיד גם על ארוחות בשעות קבועות כדי לצמצם בצריכת המזון ולא להגיע מורעבים לארוחה. כמו כן, חשוב לאכול לאט ולהתענג מכל ביס.

תפריט בריא חייב להתאים לאורח החיים שלכם, לכן חשוב לתכנן את הארוחות ולשמור על זמנים קבועים. בתזונה הנכונה והבריאה מקפידים על שומנים טובים, חלבונים בריאים, ריבוי ירקות ופירות, דגמים מלאים, קטניות ושותים בעיקר מים.

למידע נוסף ראו גם: דיאטת חלבונים

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים