על תופעת השיער הדליל בקרב נשים וגברים ואילו פתרונות קיימים כיום בנושא

הידללות שיער - דרך הכושר

אנחנו רגילים לראות ראשי גברים (גם צעירים מאוד) עם קרחת מלאה, וגם לא מעט נשים עם שיער דליל מאוד. כ-45% מהנשים עוברות את החיים כשראשן מלא שיער, אבל השער מתמודדות עם נשירת שיער, שהיא הגורם השכיח ביותר לאובדן שיער. שכיחות אשר עולה עם הגיל.

נשים הסובלות מבעיה זו עלולות לחוות מצוקה פסיכולוגי וחברתית עם זאת, ברוב המקרים ניתן לבצע אבחון קליני כדי לטפל במצב.

נשים לעומת גברים

אחד המחקרים (שבדק את דפוסי נשירת השיער בקרב נשים ואת דרכי הטיפול) – מצא שנשים המשתמשות בתרופה אנטי-אנדרוגנים (antiandrogens) הנלקחת דרך הפה או במינוקסידיל (minoxisil) המוחל על הקרקפת – יצמח מעט מאוד שיער חדש.

לפיכך, המחקר הדרך הטובה ביותר לעצירה או להפחתה של נשירת השיער היא לגשת לאבחון ולטיפול כבר בשלבי הנשירה הראשונים. זה עדיף על שימוש בתרופה כלשהי שאולי תשפיע על צמיחתו של שיער חדש.

אמצעי טיפול לא תרופתיים משלימים, יכולים גם הם לסייע לסובלים משיער דליל, כמו:

  • הסוואה קוסמטית
  • או השתלת שיער

ההיסטולוגיה (חקר הרקמות) של דפוסי נשירת השיער בקרב נשים, זהה לדפוסי ההתקרחות הקשורים לאנדרוגן (androgen), ההורמון הגברי. אבל:

  • אצל גברים, נמצאו הבדלים בדפוס הקליני הקשור לאובדן שיער;
  • אצל נשים, התגובה לתרופת האנטי-אנדרוגן הנלקחת דרך הפה, מרמזת שדפוס נשירת השיער הנשי הוא מצב תלוי-אנדרוגן, לפחות ברוב המקרים.

דפוס נשירת השיער הנשי הוא מצב כרוני מתקדם. לפיכך, יש להמשיך בטיפולים כדי לשמור על האפקט. התגובה הטיפולית הראשונית אורכת לעתים קרובות 12 ואפילו 24 חודשים. בהתחשב בתקופה ארוכה זו, החוקרים ממליצים לעקוב אחר השפעות הטיפול בעזרת צילומים קליניים או בדיקות מקובלות אחרות.

אפשרויות טיפול

הנה כמה אמצעי טיפול שתוכלו להשתמש בהן, אבל רק לאחר התייעצות עם רופא:

  • טיפולים תרופתיים

מינוקסידיל – תרופה זו מציעה מנגנון המשפיע על מחזור צמיחת השיער. בדרך כלל מטפטפים פעמיים ביום על קרקפת יבשה, 1 מ״ל של מינוקסידיל בעזרת טפטפת. משאירים על הראש ולאחר כשעה חופפים כדי למקסם את ספיגת התרופה.

תרופה תלוית אנדרוגן – גם תרופה זו יש לקחת במשך שנה לפחות לפני שניתן יהיה לבצע הערכה מדויקת של היעילות שלה. תרופה זו עלולה לפגוע באברי המין של העובר הזכרי ולכן היא לא ניתנת לנשים בהריון.

פינסטרייד (Finasteride) – תרופה הפועלת על ידי עיכוב אנזים אשר אחראי לזירוז ההמרה של הורמון הטסטוסטרון לכימיקלים אחרים. המרה זו תאפשר לדכא את פעילות האנדרוגן.

סיפרוטרון אצטט (Cyproterone acetate) – תרופה זו מעכבת את ההורמון המשחרר גונדוטרופין (Gonadoropin) וחוסמת קולטני אנדרוגן.

  • טיפולים קוסמטיים

מוצרי הסוואה – מוצרים אלה (מגוון של פיאות, למשל) מכסים את האזורים דלילי השיער ומסתירים נשירת שיער גלויה.

השתלת שיער – ההשתלה מתאימה מאוד לנשים (כמו גם גברים) עם צפיפות שיער גבוהה בחלק האחורי של הקרקפת, משם נלקחת תרומת השיער, ועם שטח נרחב של שיער דליל בקדמת הקרקפת.

ולסיום, בכול אחת משיטות הטיפול, חשוב לפתח אצל המטופלים ציפיות מציאותיות לתוצאות הפוטנציאליות שניתנות להשגה.

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים