טיפים לאימון נכון לבניית מסת שריר – מאת אופיר אפק מאמן כושר אישי

מסת שריר

להלן מספר טיפים לאימון לבניית מסת שריר, מאת אופיר אפק מאמן כושר אישי בירושלים ותל אביב. (המאמר המלא נמצא בטיפים לפיתוח שרירים)

1. דחף את עצמך להרים משקלים שראויים לך כמו שאני תמיד אומר: תחיה כמו בן אדם, תתאמן כמו חיה.
הקפד על מנוחה של 1-1.5 דקות בין סטים יותר מזה השריר יתקרר ויאבד את המומנטום.

2. דאג לבצע פעילות אירובית לפחות פעמיים בשבוע 20 דקות בעצימות 70% מהדופק המקסימלי כדי לשמור על זרימת דם טובה, סבולת לב ריאה ולמנוע עליה בשומן תוך כדי עליה במסת שריר.
(אני יודע שחלק מעמיתי למקצוע יחלקו עלי בטיפ הזה אבל מי שישמע לי בטיפ זה ישכון לבטח)

3. דאג לעבוד על כל השרירים שבגופך מבלי יוצא מן הכלל! תן דגש על השריר הכי חלש שלך ואם אתה רואה שאתה מזלזל בשריר מסוים או משאיר אותו לסוף האימון ואז מחפף – דאג לעבוד עליו בתחילת האימון ואת הצדדים החזקים תשאיר לסוף אם לא תעשה כך יבוא יום ואתה תהיה שרירי אך ללא פרופורציות בגוף.

4. המדד לאימון טוב הוא בסוף האימון, אם ראית שיש לך כוח לעוד אימון או חצי אימון, אז מתאמן יקר אתה לא בכיוון.

5. אל תבצע לעולם תרגיל מבלי לקבל הדרכה מקצועית ממאמן. כי אם לא תלמד איך תדע?!!! ודאג לבחור את המאמן שלך בראש ובראשונה לפי הגוף שלו כי אם הוא לא יודע איך להצליח עם גופו איך ידע להצליח אתך.

6. "הדשא של השכן ירוק יותר" זה נכון גם בחדר כושר לכן חשוב שלא תרים משקלים שחברך מרים, תוכנית האימונים היא אישית והיא שונה בין מתאמן אחד לשני. קיימים גורמים שונים שעושים את ההבדל כגון: ותק האימונים,עצימות האימונים, תדירות, גיל, משקל, מטרות ועוד…

7. ישנם כמה תרגילי ליבה שלא כדאי לדלג עליהם ולא משנה באיזה רמה מקצועית אתה נמצא והם: לחיצת חזה, לחיצת כתפיים, סקוואט, דד ליפט, כפיפת מרפקים לדו ראשי, פשיטת מרפקים לתלת ראשי וטרפזים.

8. אמן באינטנסיביות את הרגליים בדיוק כמו שאתה עובד על החזה מכיוון שתרגילי רגליים מגבירים את ייצור הטסטוסטרון הטבעי של הגוף ועל ידי כך גם החלק העליון גדל יותר שהרי טסטוסטרון משפיע על כל השרירים ולא רק על הרגליים.

9. הקפד על מנוחה של 48-72 שעות בין אימונים על מנת לאפשר התאוששות ובניה של רקמות שריר, וככל שתתקדם בכח, כך תתקדם גם בתכנית האימונים. כלומר חלק את הגוף לארבעה או חמישה חלקים כך שכל שריר יקבל את ההתנגדות הראויה לו והמנוחה בהתאם.

10.  הקפד על שינה של 8-10 שעות ביממה כיוון שהשריר גדל במנוחה ולא באימון, שמעתי פעם שאלי האנה אמר לאחד המתאמנים ששינה זה "הורמון הגדילה הטוב ביותר".

11. לגוף אין חלקי חילוף לכן אם הרגשתם מוזר, שריר כואב או תפוס וכו' התייעצו עם מומחה. הגוף מאותת לך שמשהו לא בסדר באמצעות כאב, לכן לא כדאי להתעלם מכאב מסוים אחרת פציעה קטנה יכולה לגרום להשבתה טוטלית מאימונים.

כתב: אופיר אפק מאמן כושר אישי

אופיר אפק הוא בוגר המכללה האקדמית לחינוך בספורט אוהלו.
אופיר מתמחה במטרות כגון: חיטוב הגוף, ירידה במשקל, עיצוב הגוף ועליה במסת השריר.
כמו כן מציע אופיר הכנה מתאימה למטרות מיוחדות כגון: הכנה לחתונות, אודשנים, דוגמנות, הכנה ליחידות מובחרות שב"כ , משטרה , צבא ועוד.
למעוניינים יש אפשרות לקבלת תוכנית אימונים מיוחדת למקצוענים בתחום פיתוח הגוף.
אופיר מלווה את מתאמניו ביעוץ תזונתי ובהתאמת תוספי מזון ובנית דיאטה בהתאם למטרה.

להתחלה בתכנית כושר עם אופיר צרו קשר בטלפון: 052-7764555

לכניסה לאתר האישי של אופיר לחצו -> http://www.ofirafek.com/

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים