חשיבות תזונה נכונה בחיי היום יום

תזונה נכונה

האוכל שאנו מכניסים לגופנו משפיע ישירות על תפקודי הגוף והבריאות הכללית שלנו. בתזונה הבריאה והנכונה מקפידים על מזון איכותי ובריא, כך המזון משמש לבניית תאים, לחיזוק המערכת החיסונית, לפעולה תקינה של כלל מערכות הגוף ונהנים מאיכות חיים טובה יותר. חשוב לציין כי תזונה בריאה ומאוזנת מהווה מרכיב חשוב במניעת מחלות, לכן אין להקל ראש בנושא האוכל ומומלץ לכל אדם לפנות לגורם מקצועי כדי לבנות תפריט בריא, מאוזן ומותאם אישית.

מה כוללת תזונה בריאה ונכונה?

תזונה נכונה ובריאה מורכבת ממבחר מזונות איכותיים המכילים את כל אבות המזון הנחוצים לגוף, לרבות פחמימות, ויטמינים, חלבונים, שומנים, סיבים תזונתיים ומינרלים. כמו כן, בתזונה הבריאה מורידים מהתפריט משקאות מומתקים המכילים כמויות גבוהות של סוכר, ומרבים לשתות מים, לפחות שמונה כוסות ביום.

חשוב לציין כי כיום ידוע כבר שלכל אדם צריך לבנות תפריט מותאם אישית מאחר וצריכת המזון וצרכי הגוף משתנים ומשופעים מפרמטרים כמו גיל, מין, מצב בריאותי, מצב נפשי ואורח החיים. מעבר לתפריט בריא ומאוזן יש להקפיד גם על פעילות גופנית לפחות פעמיים או שלוש פעמים בשבוע.

כאמור, התזונה הבריאה והנכונה מורכבת מכל אבות המזון, אך יש להקפיד גם על אכילה נכונה ומומלץ לאכול בשעות קבועות ובצורה מסודרת, לאכול לאט ולא למהר בזמן האוכל, להרבות בשתיית מים ולהימנע ממשקאות עתירי סוכר, לגוון בין סוגי המזון והמאכלים, להפחית את כמויות המלח והסוכר, ולהימנע ככל הניתן מאוכל תעשייתי מוכן וממאכלים עשירים בשומן רווי.

חשיבות אבות המזון בתזונה הנכונה והבריאה

התזונה הבריאה והנכונה מבוססת על ריבוי ירקות ופירות, צריכה של דגנים מלאים, קטניות, שומנים טובים, מינרלים, ויטמינים וחלבונים. לאבות המזון יש חשיבות רבה להגנה על הגוף ולתפקוד תקין של המערכות השונות בגוף האדם.

החלבונים משמשים לבניית רקמות וכמקור אנרגיה, השומנים מגנים על איברי הגוף, משמשים כמקור אנרגיה ונחוצים לתפקוד תקין, הפחמימות הם מקור האנרגיה העיקרי, סיבים תזונתיים מסייעים לפעולה תקינה של מערכת העיכול, מפחיתים את רמת הכולסטרול בדם ומסייעים במניעת מחלות קשות, בעיקר מחלות לב וכלי דם. ויטמינים ומינרלים משמשים לפעולה תקינה של הגוף, מסייעים בבניית חומרים שונים ומונעים מחלות.

תזונה בריאה ונכונה כחלק מאורח החיים הבריא

תזונה נכונה מהווה חלק עיקרי ובלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא ומאוזן. כיום כבר ידוע כי תזונה בריאה ונכונה מונעת מחלות רבות, מסייעת לגוף להילחם בחיידקים ונגיפים, שומרת על מערכת חיסון בריאה ויעילה, מסייעת לגוף להשתקם במהירות אחרי מחלה או פציעה, משפרת את מצב הרוח, מפחיתה מתח וחרדה וכמובן מונעת השמנה. כמו כן, התזונה הבריאה נלחמת בפגעי הזמן ומפחיתה את תהליכי ההזדקנות בצורה טבעית וללא שימוש בסכין המנתחים.

התזונה חייבת להתאים למאפייני האדם מבחינת גיל, מין, מצב בריאותי ומצב נפשי, לכן כדאי לבנות תפריט בריא בעזרת אנשי המקצוע המנוסים.

הערה חשובה: יש להיוועץ עם רופא ו/או מומחה בתחומכם.

ייעוץ חינם, תוכן, חדשות
לשיחת ייעוץ

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם פרטים בזמן הקרוב

דרך הכושר

פוסטים נוספים