ראשי » מה יש לקרוא, שאלות ותשובות בנושאי כושר

עיצוב הגוף – אימון כוח אפשר לבצע גם בבריכה

17 בNovember 2010 | | אין תגובות | מאת
תגים: , ,

בבלוג שלי בתפוז כתבתי כתבה על כך שבכדי לרדת במשקל ו/או לחטב ולעצב את הגוף כדאי להשתמש ב-4 כלי עזר שיסייעו לנו להשיג את המטרה: אימון אירובי, אימון כוח, תזונה מתאימה והגברת הפעילות הגופנית.
אחת הגולשות פנתה אלי בשאלה שתתואר להלן. חשבתי שמן הראוי לפרסם את השאלה ואת התשובה משום שהיא בעצם מראה על דרך בה ניתן לבצע אימונים בעלי מאפיינים של אימון כוח, גם כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית שהיא בעלת אופי אירובי.
להלן השאלה והתשובה

השאלה
גובהי 1.54 ואני שוקלת 51 קילו, והייתי מאוד מרוצה מהצורה של הגוף שלי ששקלתי 47 קילו.
אבל המשקל הזה לא אמנם ירדתי במשקל אבל השרירים שלי היו חלשים.
אני רוצה לעצב את הגוף שלי שיהיה מוצק וחזק ואין לי כל כך זמן לבלות שלוש פעמים בשבוע באימוני כח בחדר כושר.
אני משתדלת בכל זמן פנוי לבצע הליכה, שחיה ואופניים , אבל לפי המאמר שלך זה לא מספיק כדי לעצב את הגוף.
התזונה שלי היא צמחונית ודי מאוזנת – אני מקפידה לצרוך פחמימות (מורכבות) חלבונים מכל הסוגים (אם זה ממוצרי סויה וביצים ואם זה מאגוזים חמאת בוטנים או חומוס)…ושומנים (אגוזים, שמנים מהצומח, חמאת בוטנים).
אני לעתים מאוד רחוקות אוכלת שוקולד ומטגנת את האוכל שלי.
הרב הוא אוכל טרי (פירות וירקות אגוזים שקדים זרעים וכיוצא בזה).
ובנשימה הזו…האם מתוך כל זה אני יכולה לבנות על גוף מעוצב וחזק?

התשובה
היי  ***
דווקא נראה שאת כן בכיוון הנכון.
את לא חייבת לבקר 3 פעמים בשבוע בכדי לבצע אימוני כוח בחדר הכושר.
את יכולה לבצע אימונים הדומים באופיים לאימוני כוח גם בעזרת הפעילויות שאת כבר מבצעת.
לדוגמא אם ברכיבה על אופניים, אז את יכולה לבצע בתחילת האימון לאחר חימום מתאים 3 מקצים של ספרינטים מהירים של דקה בערך או 3 מקצים של דקה ברכיבה בעליה בהילוך הכי קשה. וזאת מתוך כוונה שהעומס על השרירים יהיה כמה שיותר גדול וימשך לפרק זמן קצר.
לאחר מכן, את  יכולה לבצע את האימון הרגיל שלך בעצימות נמוכה יותר.
גם כאשר את שוחה את יכולה לבצע אימון בעל מאפיינים של אימון כוח, אם שוב תבצע מיד בתחילת האימון לאחר החימום, מספר מקצים מאוד מהירים (של לא יותר מדקה ואפשר פחות) של שחייה בסגנונות שונים כגון: שחיית חזה, גב, חתירה ואז למעשה את משיגה חיזוק של השרירים.
מה שחשוב הוא שבכדי שאימון יהיה בעל מאפיינים של אימון כוח, את צריכה עצימות גבוהה בתרגיל, עצימות גבוהה פירושה לחתור מהר, התנגדות המים עולה ככל שאת שוחה מהר יותר.
ואת בהחלט יכולה לבנות על גוף מעוצב וחזק בתנאי שהתזונה שלך מתאימה.
אי אפשר להעריך את תזונתך כך ומה גם שזה לא מתפקידי, אני מציע לך לפגוש איש מקצוע דיאטן או דיאטנית

 

יורם בן אבו מאמן כושר אישי – יש לכם שאלות? כנסו לטיים אאוט פורום כושר, דיאטה ובריאות!

הוספת תגובה

הוסף את תגובתך למטה או שלח טראקבק מאתרך. תוכל גם להרשם לעדכון על התגובות באמצעות RSS.