ראשי » קוקה קולה

צריכת משקאות ממותקים כמו קוקה קולה עלולה לגרום לסוכרת הריונית

13 בדצמבר 2009 | | אין תגובות | מאת
תגים: , ,

מחקר שנערך בשיתוף של חוקרים מאוניברסיטת הווארד ואוניברסיטת לוזיאנה בארה"ב מגלה כי שנשים בהריון שצרכו  5 או יותר מנות של משקאות ממותקים
בשבוע, הן בעלות סיכון מוגבר בכ22% לחלות בסוכרת הריונית.
סוכרת הריונית נעלמת בדרך כלל לאחר הלידה, אך תינוקות לאמהות שחלו בסוכרת הריונית הם בעלי סיכון מוגבר לפגיעות במהלך הלידה ולאחר מכן במהלך חייהם
הבוגרים, הם בעלי סיכון מוגבר לחלות בסוכרת סוג 2, השמנה ואי סבילות לגלוקוז.
המפתיע במחקר הוא שנתגלה כי המשקאות שהגבירו את הסיכון היו משקאות קולה מסוג המשקאות שמייצרות החברות: קוקה קולה ופפסי קולה.
התופעות השליליות הללו לא נתגלו במשקאות קלים אחרים.
החוקרים סבורים כי הסיבה להבדל היא כנראה במרכיב קרמל המשמש לצביעת המשקה, שמצוי במשקאות הקולה למינהן.

מקור המאמר: http://www.thecrimson.com/article/2009/12/4/risk-drinks-health-study/

הוספת תגובה

הוסף את תגובתך למטה או שלח טראקבק מאתרך. תוכל גם להרשם לעדכון על התגובות באמצעות RSS.