ראשי » חדשות בריאות, צמחי מרפא, תזונה נכונה

פיסטוק חלבי מפחית את הסיכון לסרטן ריאה

מחקר חדש שהוצג בכנס למניעת סרטן של איגוד האמריקני לחקר הסרטן מראה כי לפיסטוק חלבי יכולה להיות השפעה על הסיכון לחלות בסרטן הריאות.
במחקר נמצא כי אכילת מנה יומית של פיסטוק חלבי יכולה להקטין את סיכון לחלות בסרטן הריאה ומחלות נוספות.
החוקרים אומרים כי ידוע כי לצורה מסויימת של ויטמין E (גאמא טוקופרול) יש יכולת הגנה מסויימת מפני סוגי סרטן מסויימים.

פיסטוק חלבי הוא מקור טוב לגאמא טוקופרול ולכן אכילה של פיסטוק חלבי תתרום להקטנת הסיכון לסרטן הריאות.

ידוע כי צריכת פיסטוק חלבי מסייעת לבריאות הלב ע"י הקטנת רמת הכולסטרול בדם ובאמצעות נוגדי חמצון שמצויים בדרך כלל במקורות מזון צמחיים.
מחקרים אפידמיולוגים מראים מצביעים על האפשרות כי לגאמא טוקופרול מסייע במניעת סרטן הפרוסטטה.
גאמא טוקופרול מצוי גם במקורות מזון נוספים כגון: בוטנים, אגוזי פקאן, אגוזי מלך, סויה ועוד.

המחקר נערך למשך 6 שבועות ובמחקר ניסו החוקרים לבדוק האם צריכת פיסטוק חלבי ברמה יומית תגרום לעליה ברמת הגאמא טוקופרול בסרום.
המחקר נערך בטקסס והשתתפו בו 36 נבדקים שחולקו ל2 קבוצות: קבוצה עם צריכת פיסטוק חלבי וקבוצה ללא פיסטוק חלבי בתפריט.

בשבועיים הראשונים 2 הקבוצות ניזונו מאותו התפריט ובארבעת השבועות האחרונים קיבלה קבוצת הפיסטוק מנה של 68 גרם של פיסטוק חלבי.
קבוצת הביקורת המשיכה עם תפריט התזונה הרגיל בו היו מצויים בשבועיים הראשונים.
החוקרים מצאו כי בסוף תקופת המחקר, חלה עליה משמעותית ברמת הגאמא טוקופרול  אצל הנבדקים שצרכו פיסטוק חלבי ביחס לקבוצת הביקורת.

מקור: http://www.aacr.org/

הוספת תגובה

הוסף את תגובתך למטה או שלח טראקבק מאתרך. תוכל גם להרשם לעדכון על התגובות באמצעות RSS.